Biztosan Benned is felmerült, hogy ha már megkötöd a lakásbiztosítást, akkor a kellő helyzetben szeretnéd is igénybe venni a szolgáltatást.
Mert hiszen, miért is kötnél szerződést és miért fizetnéd utána évekig, ha a szükség óráján magadra maradnál?
Azonban ennek is megvan a maga folyamata, eljárása, amin végig kell menni ahhoz, hogy a végén ne saját zsebből kelljen állni a teljes javítást.
Fontos, hogy időben cselekedj, és talán még lényegesebb, hogy a szabályok betartásával, különben lecsúszhatsz az egészről.
Azok, akik bizalmatlanok a biztosítókkal szemben, netán maradtak is már hoppon, valószínűleg hibát vétettek, és ezért nem kaptak semmit.
Ám, ha Te betűről betűre mindent úgy teszel, ahogy az elő van írva, nem valószínű, hogy bármi fennakadás történne.
Biztosítónként lehet ugyan eltérés a bejelentésre szánt időintervallumban, ám az általános szabály az, hogy 72 órád van szólni, ha baj történt.
Például tűz ütött ki és megrongálódott ez- meg az, kárt okozott a vihar a tetőben, betörtek az ablakok, beázás történt, meg ilyesmik.
Azaz, a káresettől vagy annak felfedezésétől számított három napon belül valamilyen módon jelezned kell a biztosítód felé, különben „elévültnek” fogják tekinteni az ügyet, és nem foglalkoznak vele.
Ez elsőre túlzottan szigorúnak tűnhet, ám sok visszaélésnek is elejét vehetik így.
Az efféle események ilyen rövid időn belül könnyen lenyomozhatóak, igazolhatóak, például, hogy tényleg volt-e viharnak minősülő időjárási jelenség abban az időben azon a területen, vagy egy fél évvel korábbi kárral szeretne trükközni a delikvens.
Nem érdemes ilyesmivel próbálkozni, a vizsgálat során úgyis kiderül a turpisság, és akár bírósági ügy is kerekedhet belőle.
Több módja is van, melyek közül az elsődleges a telefonos kapcsolatfelvétel.
Felhívod a káresetet követően a biztosító ügyfélszolgálati számát, és a megfelelő lépések megtétele után kapcsolnak egy diszpécsert, akinek leírhatod az esetet.
Ilyenkor jó, ha a lakásbiztosítási kötvényt is előkeresed, mert kérhet olyan adatokat, amiket nem valószínű, hogy fejből tudsz, például a kötvényszámot.
A másik módja, hogy e-mail formájában jelented be a biztosítási eseményt a megfelelő címen, itt viszont már a lehetőséged is több.
Mindenképpen számolj be részletesen a tapasztalataidról, írd le a káresetet, és csatolj hozzá saját magad által készített képeket is a károkról.
Így a biztosító már rendelkezni fog egy „előzetes dokumentációval”, és az elektronikus levélnek minden esetben nyoma van.
Ha netán mégis pereskedésre kerül a sor, akkor ez egy döntő érv lehet a kezedben.
Miután megtetted a bejelentésedet, fontos, hogy a kárbecslő szakember érkezéséig ne kezdj bele semmilyen javító munkálatba.
Tény, hogy kellemetlen lehet napokig sérült tetővel vagy törött ablakkal élni, de ha a szakember a bejelentett kárnak csak a hűlt helyét találja, vagy azt látja, hogy már folynak a munkálatok, akkor ejteni fogja az ügyet, Neked pedig nem jár semmilyen kárenyhítés.
Abban a formában kell látnia a kárt, ahogy azt bejelentetted.
Fotókat fog készíteni a károsodásról, jegyzőkönyvet vesz fel, és adott esetben azt is rögzíti, hogy Neked mi hozzáfűznivalód van.
Ezt követi egy elbírálási időszak, ami alatt már elkezdheted a javítást, és ha jogosnak ítélik a bejelentésedet, akkor folyósítani fogják a megítélt összeget.
A lakásbiztosítási kárenyhítés éppen ezért sokszor csak utófinanszírozás, de valljuk be, még így is sokkal jobb, mintha ténylegesen mindent a saját zsebedből kellene helyreállítani.